Opinie Google – jak reagować?

Firma, która posiada swoją wizytówkę w Google Maps musi liczyć się z tym, że klienci korzystający z jej usług będą chcieli  wyrazić swoją opinię na jej temat. O ile na pozytywne opinie często trudno namówić klientów, o tyle, jeśli będą niezadowoleni z usług czy produktu na pewno dadzą temu wyraz w postaci niskiej oceny gwiazdkowej i negatywnego komentarza. Co zrobić, kiedy pojawia się taka opinia w naszej wizytówce?

Opinie Google – zidentyfikuj, w czym tkwi problem

Na wszystkie opinie Google warto odpowiadać, zarówno negatywne, jak i pozytywne. W przypadku negatywnych komentarzy, należy ustalić czy faktycznie są one uzasadnione czy to celowe działanie konkurencji wymierzone w nasza firmę. W przypadku negatywnych opinii można zgłosić je do usunięcia Google. Jeśli wiemy już, że problem leży po naszej stronie, należy grzecznie na taką opinię spróbować odpowiedzieć. Na pewno będzie to dużo trudniejsze, jednak jeśli wyrażasz chęć rozwiązania problemu, to świadczy to o Twoim profesjonalizmie. We wzajemnej dyskusji nie dajmy się sprowokować i z klasą odpisujmy na wszystkie uwagi naszego rozmówcy. Być może uda się zażegnać całą sytuację, a klient zgodzi się usunąć negatywny komentarz, a jeśli nawet nie i tak będzie to dobrze o nas świadczyć, że próbujemy wyjaśniać i rozwiązywać wszelkie problemy z klientami.

Opinie Google – odpowiadaj również na pozytywne komentarze

Jeśli chodzi o pozytywne komentarze, również powinniśmy starać się na nie odpowiadać. Będzie to znaczyć, że firma interesuje się opiniami swoich klientów a ich zdanie jest dla niej bardzo ważne. Zachęci to innych użytkowników, aby zostawić pozytywne opinie Google na Twój temat. Pamiętaj, aby do każdej opinii podejść indywidualnie i odpowiedzieć nawiązując do konkretnego komentarza.